Help Pake en Beppe de vakantie door

Help pake & beppe de vakantie door
Een week vol verhalen en leuke activiteiten in Dokkum en Moddergat

In de voorjaarsvakantie staan Museum ’t Fiskershúske in Moddergat en Museum Dokkum in het teken van de jaarlijkse activiteitenweek ‘Help pake & beppe de vakantie door’. Van 19 tot en met 23 februari hebben kinderen tot en met 12 jaar gratis toegang tot de musea. Het thema van dit jaar is ‘Vertel verder’.

Museum Dokkum
In Museum Dokkum kunnen kinderen deelnemen aan verschillende activiteiten die museumschildpad Sjors heeft georganiseerd.
Er zijn leuke spelletjes te spelen en je kunt een tekening of raadsel oplossen. De echte speurneus doet de speurtocht. Ook is er een leuke ‘11-stegentocht’ door de binnenstad van Dokkum te doen, die begint bij de balie van het museum. In het museum worden ontzettend veel verhalen verteld. Sommige van die verhalen zijn vastgelegd op een merklap, door op een lap stof met plaatjes en symbolen een verhaal te borduren. Dit kun je op woensdag en vrijdag ook zelf doen! Kom langs tussen 11:00 uur en 15.30 uur.

Museum ‘t Fiskershúske
In ‘t Fiskershúske worden de verhalen over de kustvisserij en de visserscultuur verteld. Hoor en lees ze zelf allemaal en ga in de voorjaarsvakantie op onderzoek uit met een speurtocht door het museum. We hebben drie enge en spannende verhalen uitgezocht, waar je zelf mee aan de slag kan gaan. Lees een van de drie verhalen en maak er dan zelf een mooie poster bij. Je kunt ook zelf en een miniatuur vissershuisje maken. Sterke verhalen hoor je op dinsdag en donderdag bij de knopenworkshop. Leer alle knopen die een visserman hoort te kennen en luister ondertussen naar de mooiste verhalen.

Meer informatie en de openingstijden zijn te vinden op de website van de musea: www.museumdokkum.nl en www.museummoddergat.nl.

20 februari 2024