Zoom in op De Foudgumse School

In Museum Dokkum is tot en met 26 augustus de expositie ‘Zoom in op de Foudgumse School’ te zien. De kleinste en noordelijkste academie voor nieuwe schilderkunst presenteert in het museum werk van studenten die de figuratieve schildertechnieken volledig willen beheersen, om overtuigend en krachtig werk kunnen maken.

In het afgelopen leerjaar werd lesgegeven via Zoom, door docenten Peter B. van Houten en Cees Booij. Er is hard gewerkt door studenten én docenten. De expositie ‘Zoom in op De Foudgumse School ‘Laat kunstwerken zien, die deze lessen opleverden en is aangevuld met werk van (gast)docenten.

De Foudgumse school bracht bij de expositie ook weer een jaarboek uit; editie 2021, dat te koop is voor €17,50 in de museumwinkel. Het rijk geïllustreerde boekje is voorzien van een voorwoord door prof dr. Pieter Adriaans die schreef: “Kunst is persoonlijk, kunst is privé, is voor elkaar, met elkaar.”

Voor meer informatie over de Foudgumse school kunt u kijken op  www.defoudgumseschool.nl

30 juni 2021